کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

MONO چیست ؟

ایا مونو قادر است فایل های باینری ایجاد شده توسط ویژوال استدیو را اجرا نماید ؟

بله مونو می تواند این فایل های باینری را بدون کامپایل مجدد اجرا نماید . برای بررسی اینکه ایا مونو توانایی اجرای برنامه که شما توسط ویژوال استدیو نوشته اید را دارد یا خیر می توانید از برنامه Mono Migration analysis استفاده نمایید .

 در حال حاظر API های مونو در محدوده .NET 1.1 و .NET2.0 قرار دارند .

پروژه مونو دقیقا چیست ؟

پروژه مونو یک عمل ابتکاری توسعه ازاد است که توسط Novell برای توسعه یک منبع ازاد پشتیبانی می شود . و مونو در واقع ورژن UNIX دات نت مایکروسافت است و هدف ان وادار ساختن توسعه دهندگان UNIX به پشتیبانی و ساخت برنامه های قابل اجرا در سکوی .NET می باشد . این پروژه تکنولوژی های مختلف توسعه یافته توسط مایکروسافت را پیاده سازی می کند که هم اکنون به منظور استاندار سازی تحویل ECMA داده شده اند .
پروژه مونو توجه زیادی را به مولفه ها کتابخانه ها و برنامه های مبتنی بر C# کرده است که مهم ترین انها که توسط تیم مونو توسعه یافته اند را در این صفحه مشاهده می کنید . لیست کامل Libraries و Software

چه تفاوتی بین مونو و ابتکار .net وجود دارد ؟

ابتکار .Net تا حدی یک اقدام شرکتی از جانب مایکروسافت است که بخشی از ان چارچوب توسعه سکوی متقابل است . مونو یک پیاده سازی این چارچوب توسعه است اما نه پیاده سازی هر چیز دیگری که وابسته به ابتکار .NET دارد مثل پسورد یا software-as-a-service.

چه تکنولوژی هایی در مونو بکار رفته است ؟

 مونو شامل شماری از مولفه های مفید برای ساخت نرم افزار های جدید است
1) یک زیر ساخت زبان مشترک ( CLI ) ماشین مجازی که شامل کلاس لودر و کامپایلر زمان اجرا و مجموعه جمع اوری حافظه هرز است .
2) یک کتابخانه کلاس که می تواند با هر زبانی که در CLR عمل می کند کار کند که کتابخانه های سازگار با .Net و کتابخانه های فراهم شده همراه مونو شامل این مورد می شوند .
3) کامپایلری برای زبان C#  .  
CLR و سیستم CTS نوشته شدن برنامه های کاربردی و کتابخانه ها را در مجموعه ای از زبان های مختلف که کدبایت را هدف قرار می دهند ممکن می سازد این بدان معنا است که به عنوان مثال اگر شما کلاسی را برای دستکاری جبری در C# تعریف کنید ان کلاس می تواند مجددا توسط هر زبان دیگری که CLR را پشتیبانی می کند بکار رود .

از کجا می توان مشخصات این تکنولوژی ها را بدست اورد ؟

 در ادرس های زیر شما به مطالب بیشتری دست می یباید

C#  : http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-334.htm
CLI : http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-335.htm

آدرس  منبع:

Http://www.gtk.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد