کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

کتابخانه چیست ؟

یک کتابخانه در واقع مجموعه ای از فایل های ابجکت می باشد . این فایل های ابجکت دارای رفتارهای مرتبط با هم در جهت حل یک مسئله یا مشکل می باشند که به جهت راحتی کار با انها برای توسعه دهنده نرم افزار درقالب یک کتابخانه جمع اوری می شوند.

کتابخانه های استاتیک : کتابخانه هایی می باشند که با ابزار ar یا archive ایجاد می شوند .زمانی که برنامه نویس به این کتابخانه ها لینک می دهد عناصر مورد نیاز موجود در این کتابخانه ها در فایل image اجرایی مجتمع و درج می شوند . از نظر برنامه کتابخانه خارجی مدت زمان زیادی با برنامه مرتبط نیست چون با فایل ایمیج برنامه ترکیب شده است.

کتابخانه های اشتراکی, یا دینامیکی : نیز به فایل ایمیج برنامه لینک می شوند اما در دو مرحله جدا از هم . در مرحله اول زمان ساخت برنامه لینکر تمامی نمادهای لازم برای ایجاد برنامه ( شامل متغییر ها و توابع ) را چه در برنامه یا کتابخانه ها  بررسی و تصدیق می کند . بجای استخراج عناصر از کتابخانه اشتراکی و قرار دادن در فایل ایمیج برنامه ( همان کاری که در مورد کتابخانه های استاتیک انجام می شد ). در مرحله دوم در زمان اجرا لودر دینامیک کتابخانه شراکتی را در حافظه درج می کند و سپس بصورت دینامیک به ایمیج برنامه متصل می شود.

که نتیجه کار تولید فایل ایمیج کوچک تر می باشد و کتابخانه اشتراکی جدا از ایمیج برنامه می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد