کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

کامپیوتر و اُپن سورس(Computer & Open Source)

آموزش دروس رشته کامپیوتر - نرمافزار اشنایی باسخت افزار سیستم عامل لینوکس شبکه برنامه نویسی معرفی نرم افزار

فواید یادگیری برنامه نویسی لینوکس

برنامه نویسی برای لینوکس ممکن است کار دشواری به نظر برسد و یا شاید فقط بخواهید یک سرور لینوکس روی شبکه داشته باشید .شاید فقط تعداد کمی برنامه کاربردی را بخواهید تحت لینوکس اجرا کنید یا شاید اجرای لینوکس به منظور پاسخ به یک اعتیاد باشد.اخرین ذهنیت شما گسترش نرم افزاری جدید می تواند باشد . بسیار خوب.هنوز هم دلایل کافی برای یادگیری برنامه نویسی با لینوکس وجود دارد.اگر می خواهید بدانید چگونه برنامه های شما کار می کنند لازم است مبانی برنامه نویسی را بدانید.درباره ان فکر کنید .اگر برنامه نویسی را بدانید می توانید متن برنامه اصلی بسته های نرم افزاری لینوکس را از اینترنت کپی کنید و با خواندن ان ها متوجه نحوه کار کردنشان بشوید . به علاوه دانستن برنامه نویسی لینوکس مهارتهای شما را بصورت تخصصی افزایش می دهد.همچنین راه مناسبی برای پیوستن به انجمن لینوکس است.اولین کاری که باید انجام دهیم غلبه بر ترس از اخرین کار مربوط به لینوکس است یعنی برنامه نویسی برای لینوکس است .بنابه دلایل زیادی عده ای از مردم حتی بیشتر برنامه نویسان تصور می کنند برنامه نویسی برای لینوکس وحشتناک و بسیار دشوار می باشد .لینوکس توسط برنامه نویسان گسترش یافت به این ترتیب انها سیستمی را تولید کردند که سیستم را اسانتر گسترش و تصحیح کرد و اشکال زدایی را اسانتر ساخت . مزیت دیگر ان متنوع شدن ابزارهای مجانی برای کمک به گسترش روند کار است . اگر تا به حال به ارزش مایکروسافت ویژوال استودیو یا هر محصول بورلند پی برده باشید واضح است که می دانید چقدر این ابزارهای مجانی با ارزشند.

درک اسلوب تولید برنامه با متن باز

حال که دانستید برنامه نویسی برای لینوکس مفید می باشد لازم است بدانید چگونه نرم افزارهای تحت لینوکس گسترش می یابند.اگر بخواهید به پروژهای گسترش لینوکس یا گسترش نرم افزارهای تجاری ان کمک کنید راه مناسب نقد انها می باشد حتی اگر برای استفاده شخصی باشد باز هم مفید است.

همچنین همه نرم افزارهای غیر تجاری لینوکس تحت مدل برنامه نویسی کد باز می باشند.این مدل کاملا با نحوه گسترش نرم افزارهای موجود متفاوت است و نه تنها نحوه تولید نرم افزار را تعریف می کند بلکه نحوه تفکر برای تولید نرم افزار را نیز از نو تعریف می کند .برای شروع لیسانس نرم افزار نمی تواند انتشار مجدد ان یا ساخت ان به عنوان قسمتی از بسته نرم افزاری را محدود کند .می توانید کپی های مجانی به هر تعداد که می خواهید داشته باشید .به علاوه متن اصلی برنامه باید همراه با برنامه اجرایی باشد و متن برنامه توسط هر کس می تواند تغییر و انتشار یابد.البته لازم است متن برنامه برای هر نوع تغییری در دسترس باشد همچنین برای ممانعت از مغایرتها پیشگیری می شود . نمی توان محدودیتی برای بعضی از افراد برای استفاده از محصولات یا برای انتشار نرم افزار قائل شد به طور مثال یک ابزار را نمی توان با متن باز به شمار اورد اگر برای کاربران ردهت یا دبیان یا جنتو رایگان باشد ولی برای نسخه های دیگر چنین نباشد.همچنین لیسانس نمی تواندبه قسمت های مورد نیاز در نرم افزارهای دیگری وابسته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد